Site Overlay

Proč je tak důležité mít ceník

Ať už se nám to líbí, nebo ne, při jakémkoliv nákupu je limitující vlastností cena daného zboží. Platí to i v případě, že chceme nakupovat co nejkvalitněji. Nikdo z nás, ani ti nejbohatší, totiž nemá nekonečné množství peněz. Vždy je omezeno nějakým stropem. Rozdíl je pouze v tom, jak je vysoko. U některých lidí je takový, že to vypadá, že ani žádný nemají. To je však jen zdání.

 

Z výše uvedeného je tedy jasné, že když si jdeme něco koupit, máme určitý limit, do kterého se musíme vejít. Není tedy divu, že cena je jednou z prvních věcí, které nás zajímají. Avšak co když firma nabízí více modelů podobného typu, které se liší jen v několika maličkostech? V tom případě chceme ten nejlevnější. A zde narazíme na menší problém.

 

cenik1

 

Asi není zrovna příjemné přeskakovat stránky v katalogu internetového obchodu, pokud se jen snažíme o porovnání cen podobného zboží. V tuto chvíli nás příliš nezajímají specifikace, pouze chceme vědět, kolik za danou věc zaplatíme.

 

A právě k tomuto rychlému porovnání slouží ceník time4it.cz. Jedná se o seznam všech výrobků bez jakýchkoliv bližších specifikací s uvedením ceny. Obvykle bývá řazen abecedně a navíc podle druhů zboží. Umožní nám tak vidět, který výrobek je v dané kategorii nejlevnější a který naopak nejdražší. Není třeba říkat, že právě toto nám může velmi pomoci při rozhodování.

 

cenik2

 

Nemůžeme se tedy divit, že se prakticky všechny internetové obchody rozhodly jít touto cestou a kromě svých klasických katalogů výrobků mají uveden na odlišném místě právě i ceník. A vzhledem k tomu, že je tato praktika tak rozšířená, je jasné, že to zákazníci oceňují. A to samozřejmě znamená, že v daném obchodě nakoupí. A to znamená pro daný obchod vyšší zisky.

 

Je to zkrátka jednoduchá matematika, která v tomto případě hraje ve prospěch zákazníka, nikoliv obchodu. Je to jedna ze snah si jej udržet. A to je dobře. Alespoň je vidět, že nám naslouchají.